Açık Parfüm Bayiliği
Parfüm binlerce yıl önce farklı şekillerde, farklı amaçlarda kullanılmaya başlanmıştır. İlk zamanlarda doğal koku esanslarının bir kese içerisindeki kullanımıyla başlayan parfüm giderek tütsülere, damıtılarak kullanılan yağlara zamanla likit bir hal alarak şişelenmesiyle günümüze kadar gelmiş bulunmaktadır. İlk kullanıldığı zamanlarda parfümün kullanım amacı hijyen ve temizlik esasıyla başlamış daha sonra dini törenlerle de kullanılmıştır. Günümüze yakın süreçte ise parfüm asaletin sembolü halini almış, sınıflaşmış toplumlarda asillerin ve kraliyet ailelerinin kullandığı değerli bir eşya olmuştu fakat günümüzde artık herkesin ulaşabileceği gereksinim olan kozmetik bir ürün haline gelmiştir. Çeşitliliğin fazlalığından, her yaşa uygun şekil ve kokulardan oluşmasından bunu anlayabilmemiz mümkündür. Tüketicinin bu kadar ilgilendiği, artık ihtiyaç haline gelmiş olan parfüme herkesin daha rahat ulaşabileceği, fiyat yelpazesinin daha geniş olduğu, muadil parfümlere ulaşım kolaylığı sağlayabilecek bir piyasa sunmak amacıyla açık parfüm bayiliği kazanç amacıyla tercih edilir hale gelmiştir.
Açık Parfüm Bayiliği
Parfüm binlerce yıl önce farklı şekillerde, farklı amaçlarda kullanılmaya başlanmıştır. İlk zamanlarda doğal koku esanslarının bir kese içerisindeki kullanımıyla başlayan parfüm giderek tütsülere, damıtılarak kullanılan yağlara zamanla likit bir hal alarak şişelenmesiyle günümüze kadar gelmiş bulunmaktadır. İlk kullanıldığı zamanlarda parfümün kullanım amacı hijyen ve temizlik esasıyla başlamış daha sonra dini törenlerle de kullanılmıştır. Günümüze yakın süreçte ise parfüm asaletin sembolü halini almış, sınıflaşmış toplumlarda asillerin ve kraliyet ailelerinin kullandığı değerli bir eşya olmuştu fakat günümüzde artık herkesin ulaşabileceği gereksinim olan kozmetik bir ürün haline gelmiştir. Çeşitliliğin fazlalığından, her yaşa uygun şekil ve kokulardan oluşmasından bunu anlayabilmemiz mümkündür. Tüketicinin bu kadar ilgilendiği, artık ihtiyaç haline gelmiş olan parfüme herkesin daha rahat ulaşabileceği, fiyat yelpazesinin daha geniş olduğu, muadil parfümlere ulaşım kolaylığı sağlayabilecek bir piyasa sunmak amacıyla açık parfüm bayiliği kazanç amacıyla tercih edilir hale gelmiştir.
Açık Parfüm Nedir?
Açık parfüm, eskiden algılandığı gibi sanıldığının aksine kesinlikle sahte parfüm demek değildir, 1990 yıllarında parfümlerin mağazalarda müşterinin isteği üzerine litrelik şişlerden daha küçük gramajlı şişelere aktarımıyla başlamış ve 2004 yılı sonrasında Türkiye'deki kozmetik mevzuatlarının değişimi ile parfüm dolumu yerini o zamanın yeni sektörü olan açık parfüm bayiliklerine bırakmıştır. Açık parfüm bilinen hatta dünyaca ünlü markaların esanslarını diğer açık parfüm firmalarının laboratuvarlarından geçirilerek, gerekli kalite ve kontroller altında sıkı denetimler sağlanarak, sağlıklı ve kaliteli bir şekilde aynı esans ve hammaddede yeniden üretilerek mevcut tüketici kitleye daha düşük bütçeye uygun olarak sunumudur. Hemen hemen aynı üretimde olan bir ürünün marka, ambalaj ve reklam maliyetinin daha düşük seyirlerde olması açık parfüm piyasasında aynı ürünün bu kadar ekonomik ve tercih edilen bir sektöre nasıl dönüştüğünü açıklamaktadır. Açık parfümün orijinal parfümlerden bir farkı yoktur, parfümün sağlıklı ve kalitesi olması yanında kalıcılığı müşteri açısından oldukça önemlidir. Parfümdeki kalıcılık; kullanılan bileşenlerin türüne, parfümün üretilme şartlarına hatta kullanılan kişinin ten yapısının farklı oluşuna kadar etkilenir ve değişiklik gösterebilir. Günümüzde popüler olan ve kar oranının yüksek düzeyde olduğu açık parfüm bayilikleri de bu piyasanın kişisel kazanç bölümünü oluşturmaktadır. Kar oranı bayiliğini alacağınız firmanın markalaşması ve en önemlilerinden biri olan denetimlerinin tam olmasıyla doğru orantıda gerçekleşmektedir.
Açık Parfüm Bayilikleri
Kazanç elde etmek ya da yatırım amaçlı girişim yöntemi olan açık parfüm bayiliği, az sermayeyle çok fazla kazanç elde edilebilecek bir iş sektörü olarak tercih edilmektedir. Parfüm sektöründeki müşteri yelpazesinin geniş olması kazanç potansiyelinin yüksek olduğunu göstermektedir. Fakat parfüm sektöründe yeni bir marka oluşturarak tanınmak oldukça zorlu ve uzun bir süreçtir. Kâr amacını hızlıca yakalamak isteyen girişimciler, tanınmış bir markanın bayiliğini açarak bu süreci hızlandırabilir. Açık parfüm sektöründe bayilik açan bir girişimci doğru bir yol izlediği sürece kâr marjını %100'e kadar çıkarabilmektedir. Fakat bunun yanı sıra gözde olan bu sektörde rekabet dengesini korumak diğer unsurlar gibi önemlidir. İncelenen istatistiklere göre açık parfümlerin maliyeti ithal ürünlerin maliyetine kıyasla %75 daha düşük fiyattadır. Bu da düşük sermayeyi tamamen kazanca çevirmek için önemli girişimcilik olanağıdır. Açık parfüm bayiliklerinde örneğin firmamızda ürünler sadece kadın-erkek parfümü şeklinde olmayıp oda kokusu, kolonya, araç kokuları, oda spreyleri gibi ürün çeşitliliği mevcuttur, bu da firmamızı daha tanınmış hale getirirken aynı zamanda bu çeşitlilik müşteri kitlesinin de artmasını sağlamaktadır.
Açık Parfüm Bayiliği Girişiminde Dikkat Edilmesi Gereken Hususlar
Parfüm çeşitliliğine ve parfüm esanslarına hâkim olunmalıdır. Bayiliğini açacağınız marka ne kadar tanınmış olursa olsun müşteri isteklerine karşılık verebilecek bir deneyim veya beceriye sahip olan işyeri temsilcisi aynı zamanda çalışanı sektörde oldukça öneme sahiptir.
Parfüm çoğu kozmetik ürün gibi ten temasıyla kullanılan bir üründür, bu sebeple alerjik reaksiyonlarla karşılaşılma oranı fazladır ve kişiden kişiye değişiklik gösterebilir. Bu nedenle insan sağlığını tehdit edebilecek durumlar ortadan kaldırılmalı ya da minimum seviyede tutulmalıdır. İçerikler doğal, bilinebilir ve açıklanabilir olmalıdır. Açık parfüm bayiliği, bayilik alınan kurumsal firmanın gözetimiyle sıklıkla denetlenmeli, parfümlerin laboratuvar ortamındaki kalite kontrol aşamasına dikkat edilmedir.
İşyeri seçiminde ise işyerinin merkezi bir konumda, alışveriş mekânlarına yakın olması ya da müşteri kitlesinin uğrak yerlerinde seçilmesi gerekmektedir. Bu lokallere en iyi örnek olarak insan sirkülasyonunun devam ettiği iş hanları veya AVM içleri, yakınları gösterilebilir. Estetiksel olarak göze hitap eden, müşterinin dikkatini çekebilecek bir mekân tercih edilmesi bu sektörde dolayısıyla avantaj olacaktır. Buruna hitap ettiğinizi unutmamanız, işyerinizin güzel kokması bu sektörün özel bir püf noktalarından biri olabilir. Aynı şekilde işyerinin içerisindeki ürün çeşitliliği, müşteri kapasitesi için büyüklüğü dikkate alınmalıdır. Aynı zamanda satışa sunulan parfümlerin müşteriye pratik şekilde tanıtılması için maliyeti daha yüksek olan tester ürünler yerine koku kartelaları bulundurmak kolaylık sağlayacaktır. Koku kartelalarını çeşitliliği müşteri memnuniyeti için oldukça önemli olacaktır.
Açık Parfüm Bayiliği Girişimi İçin Maliyet Hesabı
Açık parfüm bayiliği açmak için ayrılması gereken maliyet hesabı kiralanacak ya da satın alınacak işyerinin büyüklüğü, konumu, işyerinde sunulacak hizmet ve ürün kalitesi, ürün çeşitliliğinin fazlalığı, işyerinin dizaynı, bayilik sözleşmesinde oluşacak masraflar ve franchising ücretleri ile beraber değişiklik gösterecektir. Bu maliyetler toplamı, markanın kalite değeri ve tanınmışlığı, kar oranının da göze alındığı takdirde ortalama fiyat hesaplanabilmektedir.
Açık parfüm bayiliği açmak için çoğu parfüm firmasının girişimciden beklediği şartlar mevcuttur. Bu şartlar bayiliğin alınacağı firmaya göre değişiklik gösterir. Bayilik için ön görülen işyerinin konumunun markayı tanıtabilecek ve kazanç sağlayabilecek bir lokasyonda bulunması, aynı bölgede birden fazla bayiliğin olmaması dikkat edilen unsurlardır. Belli bölgede çok sayıda bayilik vermek yerine her bölgeye dikkat çekebilecek bir bayilik vererek markasını birden fazla bölgeye tanıtmak daha mantıklıdır. Aynı zamanda işyerinin müşteri kitlesine ve ürün çeşitliliğine göre uygun büyüklükte olması, tüketicinin oluşturduğu arz talep oranını karşılayacak niteliklere sahip olunması, bölgesel olarak markalaşmış firmamızın müşterinin markayı ürünle bağdaştırmasını istediği için bayilik konseptinin diğer bayiliklerle bütünsel olması oldukça önemlidir. Bayilik için ayrılan sermayenin hazır olması da firmamızın girişimcilerden istediği genel şartlardır. Bayiliğini almak istediğiniz firmamıza kişilerin isteği üzerine internet arayıcılığı ile veya yüz yüze görüşülerek bayilik koşullarını ve frachising bedellerinin detaylı bilgilerini alınarak, gerekli koşullar sağlandığı takdirde gerekli denetim ve kontroller sonrası en kısa zamanda bayilik yetkisi verilir. Markalaşmış firmamızın bayiliğini alacağı müşterisi için sunduğu kampanyalardan yararlanmakta da fayda vardır. Bu kampanyalar basılacak el ilanları, firmanın ürün, tester veya koku kartelası gönderimi, sektör üzerine eğitim ve sertifika gibi olanaklar olabilmektedir.
Türkiye'de son yıllarda açık parfüm bayiliği için tercih edilen markalaşmış firmaların isimleri oldukça fazla duyulmaktadır. Fakat her sektörde ürünün kalite kontrol standartları fazlaca önemli olduğu gibi parfüm gibi insan sağlığında önemli sorunlar yaratma riski bulunduran kozmetik ürünlerinin bayiliğini alırken firmanın veya markanın ürünlerinin kalitesine bakmak, denetimini sağlamak oldukça önemlidir. Markamız bu konuda profesyonel ekiplerle çalışan kurumsal bir firma özelliği taşımaktadır.